Styret
Styret i Huseierforeningen består av styreleder, 4 styremedlemmer og 2 vara. Styret er dine naboer, men har også blitt stemt inn for å ivareta fellesskapets interesser. Hovedsakelig er ansvarsområdene det som omhandler fellesarealene som måking, feiing, beskjæring, lekeplasser, garasjene og grendehuset.
Vi tar også imot spørsmål og søknader som omhandler å bygge i hage/hus og endringer av fasade. Kommunen kan også være aktuelt å henvende seg til i tillegg. Andre henvendelser som handler om innvendige forhold har styret ikke noe med. I noen tilfeller kan man få svar hos ABBL.
Generalforsamlingen
Generalforsamlingen avholdes årlig i løpet av mars-april. Innkalling finner sted med inntil 3 ukers varsel. Alle beboere har møterett og hver boenhet har 1 stemme. Det er mulig å gi en stemme til en annen stemmeberettiget beboer. Dette synliggjøres gjennom en fullmakt. Fullmakt gir fullmakt taker retten til å stemme i alle saker, valg og budsjett på vegne av deg. Man kan ikke reservere seg til enkelt saker. Leietakere som ønsker å stemme må også fremvise fullmakt fra eier av boligen. Saker som skal behandles på generalforsamlingen må leveres til styret innen en bestemt dato.
Styremedlemmer velges for 2 år om gangen. Det er ingen spesielle kriterier, annet enn et naturlig engasjement for felles beste. Hvert styremedlem mottar et symbolsk årlig honorar som takk for innsatsen. Vi oppfordrer alle som ønsker å gjøre en innsats for fellesskapet til å melde sin interesse for styret.
Beboere er velkommen til å fremme saker på styremøtene.
Henvendelser til styret kan gjøres pr mail til styret@brendrudhuseierforening.org.
Eller huseierforeningens postkasse er merket med «styret» og henger på grendehuset.
Styret svarer på henvendelse som en samlet enhet og ikke som enkelt personer.
Tiina Ytterstad Riihonen
Styremedlem/Grendehusansvarlig
tiina0281@gmail.comØstre Jansrud 109 A
(+47) 40858310